نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

مرد رکورددار مشهدی در المپیک توکیو| رکورد خاص ناصری

  • کد خبر: ۷۶۹۸۶
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مرد رکورددار مشهدی در المپیک توکیو| رکورد خاص ناصری
داور بین‌المللی دوچرخه‌سواری شهرمان با حضور در توکیو هت‌تریک کرد، او پیش‌تر به‌عنوان مربی و بازیکن نیز المپیک را تجربه کرده بود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تنها قاضی خراسانی در آوردگاه المپیـــک توکیــــو حالا چمدان‌هایش را بسته و امشب به مقصد ایران پرواز خواهد کرد.

مجید ناصری، تنها داور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران، که به‌عنوان داور راهی المپیک شده بود با قضاوت در دیدار فینال تایم‌تریل، توکیو را به مقصد ایران ترک کرده و با ســـندی زرین در تاریـــخ دوچرخه‌سواری ایران عازم کشور است. داور مشهدی دوچرخه‌سواری پیش از این ۲ بار در المپیک حاضر بود؛ یک‌بار به‌عنوان ورزشکار و یک‌بار در قامت مربی.

 

مردی که سومین المپیکش طعم متفاوتی داشت و ایران را در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان صاحب یک کرسی مهم در داوری کرد. مجید ناصری فقط یک داور بین المللی برای مشهد در عرصه دوچرخه‌سواری نیست، بلکه تنها داور ایران در المپیک توکیو بود. او در ساعات پایانی حضورش در توکیو در گفتگو با شهرآراورزشی از تجربه اولین المپیکش به‌عنوان داور، آن‌هم در بحبوحه وضعیت کرونایی حاکم بر مسابقات می‌گوید.


■ از مسیری که تا رسیدن به المپیک توکیو طی کردید، شروع کنیم.

مسیر داوری و رسیدن به المپیک به سال‌ها قبل برمی‌گردد. من ورزشکار ملی این رشته بودم و بعد از آن سعی کردم در بخش مربیگری کار کنم و خودم را مربی موفقی هم می‌دانستم. چون هنوز هم معتقدم بهترین نتایج تیم‌ملی را زمانی به‌دست آوردیم که من مربیگری تیم را به‌عهده داشتم.


■ پس چه شد که مربیگری را کنار گذاشتید و به‌سمت داوری رفتید؟

نشد. حقیقت آن است که نشد برنامه‌های درازمدتم را با تیم ادامه بدهم و این حمایت از سوی فدراسیون صورت نگرفت.


■ کدام فدراسیون؟

فدراسیون‌های مختلف. در طول این سال‌ها هر فدراسیونی سر کار آمد، نتوانستم با آن‌ها همکاری کنم.


■ این شد که داور دوچرخه‌سواری شدید؟

تصمیم گرفتم برای ادامه فعالیتم در این ورزش مسیر دیگری را انتخاب کنم و آن داوربین‌المللی‌شدن بود که موفق شدم در اولین دوره داوری بین‌المللی که شرکت کردم، انتخاب شوم. خیلی زود هم مراحل مختلف را پشت‌سر گذاشتم و خیلی زود هم به مسابقات جهانی رسیدم. امسال هم فرصت قضاوت در المپیک را به‌دست آوردم.


■ این سومین حضور شما در المپیک است.

بله. پیش از این به‌عنوان ورزشکار و سرمربی در ۲ المپیک حاضر بودم، اما به‌عنوان داور اولین‌باری بود که المپیک را تجربه می‌کردم.
رکورد خاص ناصری

■ شما مسابقات متعدد جهانی را تاکنون قضاوت کردید؛ تفاوت المپیک را با مسابقات و تور‌های جهانی در چه می‌بینید؟

اگر بخواهم مقایسه کنیم، شاید بتوانم بگویم تفاوت زیادی با مسابقات جهانی ندارد، اما آن چیزی که المپیک را متمایز می‌کند، برگزاری هم‌زمان مسابقات در همه رشته‌هاست و انگیزه بیشتری که برای ورزشکاران ایجاد می‌شود. به‌هرحال این رقابت هر ۴ سال یک‌بار است و این می‌تواند افتخار بزرگ‌تری نسبت به مسابقات قهرمانی جهان به شمار برود.


■ سطح بازی‌ها چطور بود؟

امسال سطح مسابقات بسیار خوب بود به‌حدی که ما در مسابقات پیست هر روز بار‌ها شاهد شکستن رکورد المپیک و جهان بودیم. به‌طوری‌که بعضی از رکورد‌ها فقط چند دقیقه باقی می‌ماند و باز تیم بعدی یا ورزشکار بعدی رکورد جدیدی به‌دست می‌آورد. این نشان می‌دهد با وجود همه مشکلاتی که جهان به‌دلیل کرونا با آن روبه‌رو بوده است، محدودیت‌ها و برگزاری کمتر مسابقات و اردوها، بازهم ورزشکاران برای هدفشان عملکرد بی‌نظیری داشتند.


■ کرونا چه تأثیری بر المپیک داشت؟ این تأثیر ملموس بود؟

برگزاری مسابقات هم تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته بود و در وهله اول مسابقات یک‌سال به‌تعویق افتاده بود و وقتی هم حالا برگزار شد، با شرایط خاص و تدارکات ویژه و کنترل‌های سخت بود و کمی شرایط را دشوار می‌کرد. اما به‌هرحال این را هم عوامل برگزاری و هم داوران و ورزشکاران پذیرفته بودند و همکاری خوبی دراین‌باره داشتند. خوشبختانه کار بدون مشکل و با هماهنگی پیش می‌رفت.


■ خیلی‌ها دوست دارند بدانند به‌عنوان یک داور بین‌المللی در المپیک چه دستمزد یا پاداشی گرفتید؟

درباره بحث پاداش و دستمزد شاید تصور این باشد که المپیک شرایط متفاوتی دارد، اما حقیقت آن است که این‌طور نیست. برای داوران همان شرایط مسابقات رده بالای جهانی است و تفاوت ویژه‌ای از این نظر ندارد.


■ برنامه بازگشتتان به ایران چطور است؟

مسابقات روز گذشته به پایان رسید و پرواز برگشتم برای امشب به‌سمت ایران است. امیدوارم تجربیاتی که اینجا به‌دست آوردم، در ادامه مسیر به من کمک کند. درحالی‌که داوری را به‌عنوان یک حرفه ادامه می‌دهم، این تجربه‌ها به من کمک می‌کند. امیدوارم فرصتی باشد تا این تجربه را به دوستان خوبم، داوران جوان کشورم انتقال بدهم.


■ و برای آینده چه مسابقاتی در پیش دارید؟

برنامه بعدی من در همین مدت حضور در المپیک به من ابلاغ شد؛ حضور در مسابقات قهرمانی جهان پیست در رده سنی جوانان. این مسابقات قرار است کمتر از یک ماه آینده برگزار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->